Zväz strojárskeho priemyslu Slovenskej republiky (ZSP SR) sa v dňoch 7. – 11. októbra 2024 zúčastnil Medzinárodného strojárskeho veľtrhu (MSV) v Brne, kde vystavovali aj naše členské spoločnosti M-D-J spol. s r.o. a Strojnícka fakulta STU v Bratislave. Stánok ZSP SR sme spoločne zdieľali s týmito dvoma významnými vystavovateľmi, ktorí predstavili svoje inovatívne riešenia v oblasti technológií a výroby.
Spoločnosť M-D-J získala Zlatú medailu MSV 2024
Spoločnosť M-D-J spol. s r.o. dosiahla významný úspech, keď bola ocenená Zlatou medailou MSV 2024 v kategórii „Inovácie technológií pre udržateľnú výrobu“. Ocenenie získali za svoj produkt vysokokapacitné batériové úložisko AEE, ECOGI - BU1S, ktoré prináša moderné riešenia pre priemyselné podniky s dôrazom na energetickú udržateľnosť.
Viac o tejto technológii sa môžete dozvedieť v reportáži dostupnej na tomto odkaze:Reportáž o spoločnosti M-D-J a ichexponáte.
Technické parametre úložiska AEE, ECOGI - BU1S od M-D-J spol. s r.o.:
- Počet článkov v stringu: 21 modulov x 32 článkov
- Typ článkov: Lithium-titanium-oxide batéria (2,3 V, 35 alebo 40 Ah)
- Kapacita stringu: 61,82 kWh (využiteľná 55,64 kWh)
- Výkon: AEE 100 kW a viac
- Nabíjanie/vybíjanie: max 6 C / 6 C, vysokorýchlostné
- Rozsah napätia: 1,5 - 2,8 V (prac. 2 - 2,5 V)
- Pracovná teplota: -50°C až +65°C
- Životnosť: 25 000 cyklov (minimálne 30 rokov)
- Prevedenie: vnútorné, nekontajnerové, rámové
Strojnícka fakulta STU v Bratislave tiež ocenená
Naša expozícia zaznamenala ďalší úspech, keď Strojnícka fakulta Slovenskej technickej univerzity v Bratislave získala ocenenie v kategórii „Inovácie v transportu a logistike“. Spoločne s Fakultou stavební VUT v Brne, Fakultou strojního inženýrství VUT v Brne a spoločnosťou Prefa Brno a.s. vyvinuli flexibilný stavebnicový systém pre budovanie cyklotrás na nevyužívaných železničných tratiach.
Charakteristika oceneného exponátu
Tento progresívny modulárny systém je navrhnutý na rýchlu a nedestruktívnu transformáciu nevyužívaných železničných tratí na cyklotrasy. Systém je zložený z kompozitných betónových panelov hranatého geometrického tvaru a špeciálnych spojok. Spojky umožňujú jednoduché upevnenie panelov o kolejnice a ich prepojenie do súvislého povrchu pre cyklotrasu.
Kľúčovým prínosom tohto systému je možnosť rýchlej demontáže a opätovného využitia železničných tratí bez ich poškodenia, čo ho robí mimoriadne flexibilným a praktickým riešením pre infraštruktúru. Vývoj tohto systému stále prebieha, avšak už teraz ponúka obrovský potenciál pre zlepšenie udržateľnej mobility v mestách aj na vidieku.
Sme nesmierne hrdí na úspechy našich členských spoločností na MSV 2024 a veríme, že ich inovácie budú naďalej posilňovať pozíciu slovenského strojárstva na medzinárodnom trhu.